Jul 3, 2009


SIAPA PEMIMPIN??????
>> >> >>>> >>> > (24-7-12) ? <<<<<< <<<<< <<<<<


Terlebih dahulu kami ingin memohon maaf kerana terpaksa menulis kronologi ini kepada pengetahuan saudara semua di sesawang ini. Ditulis demi untuk menjaga kepentingan Perjuangan Parti serta Pakatan Rakyat bagi menghadapi pilihanraya akan datang.Kita sedia maklum bahawa kelahiran Parti Keadilan Rakyat (keADILan) dan wujudnya gagasan Pakatan Rakyat adalah untuk memertabatkan semula negara kita dimata dunia serta untuk menegakkan kebenaran dan keadilan. Kebangkitan rakyat atas kesedaran untuk membuat perubahan secara menyeluruh dalam sistem pentadbiran dan Pengurusan Negara, adalah matlamat besar kita. Ini termasuk reformasi dalam bidang Kehakiman, Polis, Perundangan, Kesihatan, Dasar luar Negara, Ekonomi, Keadilan sosial serta pembinaan Insan untuk merealisasikan masyarakat madani yang kita impikan secara bersama. Manifesto Pakatan Rakyat membuktikan adanya penyatuan kita secara bersama untuk mempertimbangkan antara Pembangunan Material dengan pembangunan Insan (Ilmu, Akal, Budi dan Budaya Hidup Murni) Inilah idealisma perjuangan kita. Inilah hala tuju masyarakat kita kearah pembentukan suatu set sistem nilai moralistik sebagai teras Negara maju dan bukan hanya berdasarkan kepada kebendaan.

Semasa mula kecoh tersiarnya berita diinternet dan surat khabar umno pada julai 2007, memanaskan keadaan keADILan Bahagian K.Lgt mengatakan Sdr Razak membubarkan bahagian dan keluar parti, amatlah kami kurang menyenangkan. Tetapi kami mengambil keputusan untuk berjumpa beliau untuk kepastian yang muktamat. Tidak menyangka pula pada hari tersiarnya berita itu, pada sebelah malam itu juga orang-orang yang cuba menjatuhkan Sdr Abdul Razak ada mengadakan masyuarat tanpa pengetahuan kami dan tidak memaklumkan untuk bertanya/meminta tunjuk sebab mengapa berita seperti itu tersebar di dada akbar . Amat tidak adil bagi pihak tertentu membuat keputusan tergesa-gesa untuk tindakan menyingkirkan terhadap Sdr Razak.

Pihak kami, apabila berjumpa dengan Sdr Razak dan Sdr Shahharuddin, kami amat terkejut sekali kerana berita itu adalah tidak benar sama sekali. Beliau hanya mengatakan taapalah, inilah politik kotor yang menular pada orang yang mementingkan sesuatu dengan tidak amanah. Beliau juga berkata tidak pernah membuat apa-apa sidang media.

Beliau juga berkata, sekiranya beramanah dengan tanggungjawab pada parti, sudah tentu memiliki prinsip beramanah. Pada malam itu juga kumpulan mereka cuba mengguna pejabat parti tanpa pengetahuan semua AJK Bahagian dan setelah selesai masyuarat, mereka tinggal begitu saja tanpa kunci semula pintu pejabat.(pej Bahagian keADILan Sungai Sedu)

Pertikaian kami yang amat dikagumi dan semua orang melihat terutama penyokong Kuala Langat dan pemimpin-pemimpin parti sendiri adalah tidak boleh dipertikaikan terhadap Sdr Abdul Razak dan Sdr Shahharuddin.

Sebelum bubar parliman selepas berita yang tersebar mengatakan beliau berdua keluar parti, apa yang dilihat mereka tetap menjalankan tanggungjawab parti iaitu kerja kuat berkempen untuk memenangkan parti dan terbukti mereka berjaya mempengaruhi pengundi.

Apa yang kami lihat apabila selepas pengumuman kemenangan dan penubuhan kerajaan baru, mereka berdua disingkir dan difitnah oleh kumpulan tertentu dari pimpinan parti sendiri. Beliau juga dituduh ada mengambil wang dari umno dan berbagai lagi. Kami tidak nampak sikap beliau seperti yang dituduh adalah benar. Apa yang kami nampak hanya sikap Sdr NorAzmi yang berubah daripada sikap budak baik kepada menjadi buruk.

Bermulanya dari hari kemenangan selepas pengumuman kemenangan membentuk Kerajaan dan penubuhan Kerajaan Pakatan Rakyat, NorAzmi telah bermula bermain politik kotor untuk sekali lagi keluarkan isu Sdr Razak dan Sdr Shahharuddin.Yang dilihat NorAzmi mula mengumpul kumpulan tertentu, seperti Ahli Parliman juga terlibat dalam konspirasi itu.

Ahli Parliman sanggup membuat fitnah terhadap Sdr Razak, mengatakan beliau memijak/mengirik gambar DSAI dan menyebar kepada orang ramai.Ahli Parliman cuba menghasud NorAzmi supaya menidakkan hak Sdr Razak. Ahli Parliman ada mempunyai agenda yang NorAzmi tidak perasan.

Apa yang dilihat sekarang Ahli Parliman terlalu banyak melaksanakan kerja-kerja yang tidak menepati kehendak parti dan ramai dari pengundi serta penyokong merasa ketidak kepuasan hati terhadap Ahli Parliman. Perkara seperti itu amat memalukan kami yang mewakili rakyat Kuala Langat.Ramai yang sanggup menjadi saksi membantu memberi maklumat korapsi Ahli Parliman. Kalaulah Sdr Razak bersalah dengan tuduhan oleh Ahli Parliman, diminta Ahli Parliman berdepan mata dengan Sdr Razak untuk penjelasan yang lebih adil. Kerana tuduhan Ahli Parliman itu terhadap Sdr Razak ada saksi yang melihat dan boleh memberi kerjasama. (Tarikh tidak ingat. tetapi sebelum bubar parliman, pertelingkahan mulut antara Sdr Razak dengan Abdulah Sani dikediaman Sdr Razak disaksikan bersama Sdr Anas, Sdr Karunakaran yang sekarang menjawat Ahli Majlis serta Philip Tan sekarang ADUN T.Datuk.)

Berbalik pada NorAzmi pula, beliau setelah dihasud oleh Ahli Parliman, beliau cuba melaksanakan diluar bidang kuasa, seperti cuba memilih Ahli Majlis tanpa bermasyuarat jawatankuasa bahagian dengan tidak memanggil kesemua jawatankuasa bahagian dan memilih orang luar dari parti menjadi Ahli Majlis.Beliau cuba memilih ketua kampong sesuka hati tanpa menyelidik dengan adil.

Dan pada masa yang sama juga NorAzmi cuba guna kuasa menghantar surat yang tidak mempunyai asas (tanpa tunjuk sebab) kepada negeri dan pusat. Perkara itu berlaku ketika menghampiri masyuarat agong tahun lepas. Kami sehingga diganggu untuk mengadakan masyuarat agong tahunan.(menidakkan hak AMK). Shahharuddin dan Abd Razak pula, mereka mengarahkan pusat keluarkan surat mengatakan Shahharuddin dan Abd Razak keluar parti dan hilang senarai keahlian parti pada hari masyuarat agong ketika itu.Tetapi apa yang berlaku pada 2 November 2008 nama mereka ada semula.

Kami dari AMK mempunyai bukti kukuh mempertahankan hak mereka berdua yang tidak bersalah.

Bersejarah pada Rabu malam Khamis. 01/07/09. pertemuan kami bersama S/U Bbahagian, Hj Bastani dan turut serta Sdr Razak berjumpa dengan NorAzmi berbincang untuk memperkukuhkan parti dan bersetuju menyerahkan jawatan kepada Sdr Abd Razak sebagai Ketua Bahagian.(semua perbincangan dirakam dan dalam simpanan kami) Tujuan kami bersetuju dalam perjumpaan bersama NorAzmi kerana pada 2 minggu yang lalu NorAzmi telah berjumpa bersemuka dengan Ketua AMK (Shahharuddin) miminta AMK bergerak seperti biasa dan minta AMK dengan beliau membantu maklumat salah laku Abdullah Sani yang telah rosak perjuangan sebagai MP K.Lgt. Sememangnya maklumat salah laku MP K.Lgt kami telah sedia ada. Semua ini maklumat diterima dari rakyat K.Lgt yang di adu kepada Sdr Abdul Razak. (sbenarnya kami simpan untuk kebaikan MP untuk kami cuba nak perbetulkan) Tetapi sudah terlewat kerana barah tidak bolih dicuci dengan ubat lagi, pilihan terbaik potong mana yang patut.

Tidak sepatutnya jadi begini. Soalan ini patut koncu-koncu MP atau MP sendiri tolong jawab.

1- Kenapa kilang bancoh simen di Taman Mahkota boleh beroperasi semula, sedangkan penduduk telah beberapa kali membantah kerana alam sekitar tercemar. Siapa dalang terlibat?

2- Bagaimana kes tanah Sg Kelambu. Siapa dalang terlibat?

3- Pejabat Parliman K.Lgt siapa biayai kos dan klim pula mengguna resip syarikat siapa? (Osman Dol tlg jawab)

4- Tanah merah yang dijanjikan untuk tapak surau diTaman Mahkota, dijanjikan 20 lori, yang datang hanya 6 lori sahaja. Mana lagi 14 lori?

5-Dan banyak lagi akan dibongkar.

Inilah sikap Dolah yang dulu semasa datang meraih simpati untuk bertanding di Kuala Langat berjanji manis didepan ramai. Dia berkata “ Jika dipilih sebagai calon Parliman K.Lgt dan tolong undi untuk menang saya berjanji akan melaksanakan tanggongjawab saya sebagai wakil rakyat anda. Jika saya tidak melaksanakan tugas saya, saudara-saudara semua bolih pegang 2 kepala kami (Philip Tan. ADUN T.Datuk) dan hentak kepala kami sebagai denda”.


Bagaimana sekarang? Bolih terima hakikat sebenar?


Ingat Dolah dan Philip Tan kamu mendatang dan meraih kerusi simpati dari penduduk tempatan Kuala Langat.


WAKIL RAKYAT YANG MELAKSANAKAN TUGAS SEMUA AKAN SOKONG DAN DIHORMATI.

TETAPI ORANG INI DAN ADUN TELOK DATUK SEBELOM RAKYAT TOLAK, ORANG DALAM PARTI TOLAK DULU. INGAT........................................!!!!!!!



membujur lalu melintang patah.

18 comments:

  1. korang ni apehal.. dah sama mcm UNMO? bergaduh sbb jawatan? dulu mengata UMNO, skrg? Tuhan tu adik.. sjrg dia bg korang bkuasa,korang jadi mcm ni.. Mana agenda membela rakyat? Tolong arr jgn terus menipu. Tolong tanya pada Tan Sri Khalid, janji PR memberi air percuma kpd rakyat tu mmg bagus, tapi apakejadahnya air x pernah guna,kat premis yg belum digunakan, tapi tiap2 bulan kena bayar gak RM36.? Ni nak dapat untung melalui penipuan gak k? Dah tentu2 mmg premis belum beroperasi,hanya sewa dulu, mmg tak pernah basuh tangan pun guna paip dlm premis ni, tapi tiap2 bulan kena bayar RM36? apa ni? nak bantu org lain, tapi dok cekik duit org lain? Kemana kami nak mengadu ni? pada pejabat UMNO? jupa khir toyo sbg ketua pembangkang selangor ,minta dia bangkitkan isu ni? Aku pening jadi rakyat negeri ni sekarang.

    ReplyDelete
  2. Bagus rakan2 AMK,telanjang kan je 2 ekor yb(YANG BANGANG)kat kuala langat ni.Maklumat dari barua dolah yg kena pecat dgn osman kodol 2 tulis skali rakyat KLGT nk tau.Biar smua rakyat yg x tau crita sebenar menilai sendiri.RAKYAT KUALA LANGAT JGN TERPEDAYA DGN HASUTAN YB DAN KUNCU2 YANG BERKEPENTINGAN DAN PECAH AMANAH NI...!!!!
    ToK JaNGgut

    ReplyDelete
  3. amk_klgt@yahoo.comJuly 3, 2009 at 4:38 PM

    Sdr yang komen masaalah air rm36 sebulan tu, tolong tlg beri maklumat primis yang berkenaan, untuk AMK bertindak.Kalau anda takut untuk kerja sama, macammana AMK bolih tolong.AMK tidak mampu mengetahui semua masaalah jika tidak diberitahu.
    Paling mudah lapor saja kat JKKK atau Ahli Majlis Daerah. Jika mereka tidak beri kerjasama
    Hubung AMK K.Lgt 03 3191 4970

    ReplyDelete
  4. amk_klgt@yahoo.comJuly 3, 2009 at 4:44 PM

    Kami AMK tidak suka telanjangkan sesiapa. AMK hanya nak tolak pimpinan yang tidak betul. Bukan tolak parti.Pemimpin yang tidak dengar cakap/pendapat orang ramai, kita punya kuasa nyah mereka dari Kerajaan Kita. Kita memilih mereka dengan undi. bukan dengan kelulusan tinggi mereka.

    ReplyDelete
  5. Peringatan Kpd saudara - saudara yg hantar komen tlg jgn gunakan perkataan kotor / kesat

    ReplyDelete
  6. Beza UMNO dan PKR ....Angkatan Muda berani menegur pemimpin parti yang cuba merosakkan parti .... Pemuda UMNO hanya berani menyokong pemimpin nya yang korup....

    AMK Kuala Langat...

    ReplyDelete
  7. Tahniah kepada AMK ....walupun kita berbeza pendapat dan lambang parti... kami menyokong AMK kerana berani menegur pemimpin mereka dan mempunyai prinsip perjuangan untuk menegakkan kebenaran...

    Kami harap semua pemuda tidak kira walau dari mana parti pun berani menegur pemimpin mereka yang tidak menjalankan tanggungjawab sebagaimana diamanahkan...

    Teruskan Perjuangan...

    ReplyDelete
  8. addullah sani letak jawatan.......nkami nakkan pemilihan baru dan anak tempatan dari kuala langat sendiri.....

    begitu susah dgn orang luar....

    peringatan kpd DSAI...kalau nakkan kemmenagan dari k.klgt pilih anak tempetan sini utk menjadi pemimpin....kalau tidak sorilah....

    Mewakili Penduduk K.Klgt

    kalau penduduk k.klgt setuju dgn komen saya.....nyatakan sokongan anda....

    ReplyDelete
  9. mana buktinya? tentang fitnah MP?

    ReplyDelete
  10. amk_klgt@yahoo.comJuly 4, 2009 at 3:22 PM

    Saudara, tidak perlu MINTA BUKTI dan laporkan saja jika difitnah.

    Dan ramai lagi bolih jadi saksi salah laku Dolah ini.

    Sdr Razak bolih menjawab salah laku MP untuk kepentingan Rakyat K.Lgt.

    50 thn Rakyat K.Lgt dahagakan kebenaran, tetapi tidak berkaku yang diharapkan.

    Dolah bukan pejuang yang diharapkan spt DSAI mahukan.

    Dolah hanya bermuka-muka menunjukkan hebat kpd DSAI saja.

    Bukan K.Lgt saja yang tahu. Sepang pun beliau cuba merosakkan bahagian sana.
    DiSepang telah menjadi 2 tim yang tidak senonoh. Berlaku 1 tim Azlan dan 1 tim Dolah.

    APakah bolih diterima seorang MP seperti ini?.

    Tunggu episod akan datang, Jika Dolah masih tidak berubah.

    ReplyDelete
  11. AMK kuala langatJuly 6, 2009 at 6:01 PM

    razak penipu besar....tak sedar diri da cacat..nak allah tarik nikmak lagi ke???

    ReplyDelete
  12. wakil AMK selangorJuly 6, 2009 at 6:17 PM

    razak ape kata wat debat ngan dolah..aku nak tgk ko punye brani atau x..razak2...dah la org2 ko yg komen sendiri kat blog ko nie..aku da chk kat kemntrian berkenaan..ko da kuar parti nak terhegeh2 lagi nak masuk balik...bukti ko songlap duit pun kami ade..tak malu ke komen diri sendiri tu bagus.razak..alahai si bodoh nie...pergi jumpe MB selangor aku cabar ko...!!!! pergi jumpe anwar klu ko org yg benar!!!aku kenal cara ko taip nie..mmg org2 ko gak yg komen..ari tu ko ckp dolah jadi timbalan pengerusi pkr slangor tak lame..skang da brp lame dia pegang...ko pun tau dolah nie org nye leh wat keje..tapi ko nak gak jatuh kat dia...baru2 nie dolah dapat pegang portfolio menteri sumber manusia bagi pihak pembangkang kat parlimen..senarai ko leh tgk kat harakah daily ade ..anwar pilih dia sebab tau dolah mmg leh wat keje..brp ramai pekerja2 kat malaysia nie dolah da back up???ko tu ape yg istimewa sgt??org tak nmpk pun..kalu ko nak tgk dolah wat keje atau tak SILA DATANG KE PARLIMEN!!!lihat sendiri dolah berdebat dgn BN pengkhianat...razak ko pergi le PArlimen lihat sendiri kekayaan org2 BN..tu la tau dok kutuk org je..cuba bukak minda tu..ko penah ikut dolah pergi meeting??cube ikut skali..tgk cara dia handle meeting..yg sudah2 biar la...mula kan idup baru...

    ReplyDelete
  13. kemain lg taw pn hukum klu kte fitnah hasad dengki..tp amk kuala langat sendiri x betul x pulak taw...ingt allah maha berkuasa..yb dolah sdh buat yg terbaik,jgn hanya pandai fitnah org...x lama lg amk klgt akan dpt pembalasan drpd allah kerana menfitnah...cermin dulu diri saudara razak dan kunco2...YA ALLAH ENGKAU MAHA MENGETAHUI...

    ReplyDelete
  14. anak jati kuala langatJuly 7, 2009 at 12:39 PM

    da ade bukti pergi la lapor kat SPRM...tunggu ape lagi...ke korang yg wat2 citer...balai polis tu kan dekat ngan area umah ko razak..nape tak pergi report kesalahan dolah??ko tggu ape lagi..pintu sprm tu sentiasa terbuka..nak tggu sampai bila...nanti ko jgk yg sakit hati tgk dolah punya kemajuan..org mcm ko razak tak layak nak komen buruk psl MP yg telah membela nasib pekerja2 di malaysia ni...ape yg ade pade ko???tau kutuk org,songlap duit dan mcm lagi..kami anak jati kuala langat bersetuju memilih dolah jadi MP kami..bukan kau penentu kemenangan pilihan raya nanti...tetapi ALLAH s.w.t..ingat jgn tggu lagi pergi report kat SPRM sekarang razak bodoh!!!!!!!!!!!sekarang pergi jumpe MB kat SUK...tau nak kondem org je sendiri pun bodoh...!!!razak2 nanti kan blog terbaru dari kami..the real AMK kuala langat...penasihat AMK konon...saudara iskandar ketua AMK pun tak kenal ko la razak!!!semua da tau perangai KAU!!!!razak si dajjal dunia...dari jawa rangers

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  16. MCM BAGUS SGT KO ORG NI,DIRI SENDIRI PUN MCM TONGKANG PECAH

    ReplyDelete
  17. kata org,hampa pun sama jugak,tahi punya kaki,masa pru12 mana ko,mana razak ada tak tlg kempen utk dolah,ko penasihat ko tu,duit yg lau ngan philip bg dia buat apa,sewa bilik gerakan pun x byr,jadi ko x layak utk pertikai org lain.dah menang br nak kecoh,ckp psl perjuangan parti konon,parti perut ko.cakap je la ko memang jealous kat dolah 2,agak2nya kalu si razak sampah jd MP klgt apa dia le buat,silap2 abis klgt dia gadai,lepas 2 ko yg dok menjilat dia apa pulak jawatan yg dapat,pikir la 32 kali,yg best rakyat klgt hentam ko org mcm ko dok hentam dolah la ni,aku x baling batu sembunyi tangan,aku baling tahi kat ko

    ReplyDelete
  18. sblm pru12 parti keadilan klgt dah mcm kapal pecah,tak ada jentera langsung,aku pun x tau mcm mana dolah le menang,kira bagus jugak la dia ni boleh menang walaupun org luar,nak harap norazmi cakap pun mcm pondan,kalu bg ucapan mcm syok sendiri,masa hari undi pru12 pun x undi,p kedah adik kawin ni ka nak jd ketua,si razak 2 lagi x le pakai,cakap suara keluar kat hidung.merapu le la,layak jaga sampah je

    ReplyDelete

good