Jul 2, 2009

AMK CABANG KUALA LANGAT KESAL SIKAP YANG BERTANGGUNG JAWAB TIDAK MELAKSANAKAN URUS TADBIR DENGAN ADIL MEMBUAT KEPUTUSAN.


Usahawan kampong Ciber Cafe yang terletak diTaman Pahlawan TPG, pada hari ini beliau akan melaksanakan tanggungjawab untuk menutup perniagaan seperti dalam surat arahan MDKLgt seterusnya akan melelongkan segala peralatan seperti kompiter dan sebagainya. Acara urusan lelong akan berlangsung pada jam 3 petang ini.

AMK K.Lgt amat kesal perkara seperti ini sepatutnya tidak berlaku, malah perniagaan ini terlalu penting untuk disesebuah kampong supaya ada pusat Ciber Cafe seperti ini. Perniagaan beliau telah diberi laluan dari MDKLgt sejak sebelum PRU 12 yang lepas dengan memiliki lesen sementara dan sehingga menerima surat arahan penolakan berniaga muktamat.

Rintihan dari tuan punya pusat ciber cefe yang telah tidak mendapat pengadilan dari pihak yang bertanggungjawab, dan telah menyebabkan kerugian masa dan wang ringgit serta matlamat kerajaan untuk rakyat pinggir kota cerdik kepada ICT.

Sementara itu Penasihat AMK K.Lgt telah beberapa kali berjumpa berbincang dengan pengusaha Pusat Ciber Cafe dan telah mendapat penjelasan yang terperinci juga diterima baik. Baik buruk memang ada kesan, pada masyarakat umum dan kerajaan. Untuk penjelasan yang terbaik bagi pihak semua, perlaksanaan yang tetap beliau lakukan adalah kerana bukan sebab dendam atau untuk sabotaj. Tetapi adalah kerana untuk memperingatkan pada pengusaha-pengusaha yang lain jangan sesekali melakukan kerja-kerja pintu belakang. Itulah nasihat beliau kepada semua pengusaha-pengusaha yang akan menghadapi sepertimana yang dihadapinya. Beliau tidak suka merintih untuk merayu atau merasuah, cukup untuk sokongan Ahli Majlis Zon berkenaan dan JKKK kawasan.

4 comments:

  1. tan sri khalid ambiklah perhatian sikit.......buat apa nanti ada kerajaan negeri dan ada bahagian pembangunan it......tutup sajalah semua.......

    ReplyDelete
  2. ciber cafe yang di buka dikawasan kampong yang bertuankan pengusaha melayu, arahan begitu keras dengan undang-undang. Tapi kalau kedai jade pot yang pengusahanya cha ya nun alit, bebas dari undang-undang kerajaan tempatan.
    Sebab tidak cerdiknya Ahli Majlis yang bertanggung jawab melaksanakan tugas.
    Hari ni kami penduduk K.Langat cabar AMK dan Bahagian KeADILan, PAS dan DAP bertindaklah untuk serang semua kedai-kedai jede pot yang beroperasi. Semua tu saya anggap tidak menepati undang-undang PBT.
    Untuk penguasa MDKLgt buatlah kerja yang menafaat dan buat kerja mengikut perintah yang merugikan.

    ReplyDelete
  3. azmi tu,org jenjarom sume dah berbulu. Sejak PR menang PRU 12, baru x brp ari ni, rumah dah naik,besar gadang.. x pyhlah nak menunjuk2 kan pd rakyat. Selalunya org UMNO je yg cenggitu. AKu menyesal dulu tlg kempen kat peti undi aku utk undi Abdullah sani ni. Terus terang aku ckp. Aku x menyesal sgt sbb kempen utk Dr. Yunus, malah undi dia, at least dia x ler seteruk dolah sani ni. Aku x nampak apa yg dolah ni dah tolong RAKYAT ,bukan tolong 'org2 tertentu' yea.. Nanti dah dekat PRU 13, x pyhlah nak ikut style UMNO, masa tu sibuk tabur duit, tabur janji,mcm tong kosong. Rakyat gak yg merana.
    Aku rasa komen ni AMK x berani nak siarkan.. dah byk kali aku komen, depa x berani..maklumlah, org politik. Pekung org lain sibuk disebarkan, bila terkena batang hidung snediri, tau takut. huhuhu..

    ReplyDelete
  4. amk_klgt@yahoo.comJuly 3, 2009 at 4:30 PM

    AMK akan jawab segala komensaudara sekiranya bertepatan dgn berhemah.Tolonglah beri maklumat bukan dengan cara komen tidak bernama.
    Untuk kebaikan parti kami terima hakikat salahlaku pimpinan yang tidak memiliki prinsip perjuangan yang sebenar.
    Hantar sajalah komplen anda melaui apa saja pun.
    MELALUI TALIPON,0331914970 ATAU EMAIL, amk_klgt@yahoo.com
    Kami tetap terima dan yang penting beri maklumat kenalan diri untuk dihubungi.

    ReplyDelete

good