May 14, 2009

SYARATNYA JANGAN ADA SYARAT


Kata Datuk Seri Mohd Najib, pembangkang tidak seharusnya meletakkan syarat untuk berunding dengan BN bagi mencari jalan penyelesaian terhadap krisis yang berlarutan di Perak.

Sebenarnya, dengan berkata begitu, Najib sendiri secara tak langsung telah meletakkan syarat dan syaratnya ialah, kalau nak berunding jangan ada syarat!

Kalau dah namanya perundingan, memang agak mustahil la tak ada syarat. Jadi alangkah eloknya kalau Najib kata, pihaknya bersedia mendengar apa saja syarat pembangkang, tapi pembangkang pun kena la juga bersedia mendengar syarat-syarat BN. Lepas tu baru pakat-pakat tengok syarat mana yang boleh dipakai dan yang mana pula patut dibuang.

Tapi apa pun, usaha penyelesaiannya janganlah lama sangat. Kesian kat rakyat, di Perak dan di mana-mana, yang makin hari makin celaru. Dah banyak sangat dah masa yang depa habiskan untuk 'melayan' isu Perak ni. Kalau dinilai dengan ringgit, jumlah yang dihabiskan tu mungkin dah lebih banyak daripada belanja mengadakan pilihan raya semula...

No comments:

Post a Comment

good