Feb 23, 2009

UMNO BUKA PEKONG SENDIRI...

Merujuk kepada isu nombor pendaftaran bernombor "AGS 10" yang didaftarkan keatas kereta Toyota Camry yang menjadi kegunaan rasmi Menteri besar Perak yang telah dijadikan modal atau isu pihak-pihak yang berkenaan "kununnya" berlaku pembaziran wang rakyat didalam urusan pembelian nombor pendaftaran kereta tersebut.

Pihak kami telah cuba mendapatkan penjelasan daripada pihak Pejabat Menteri Besar Perak berkenaan nilai tender nombor pendaftaran kereta tersebut.

Mengikut penjelasan pihak yang berkenaan. nombor pendaftaran tersebut (AGS 10) telah diperolehi secara percuma daripada pihak JPJ Negeri dan tidak ada sebarang bayaran pun dikenakan oleh JPJ Negeri kepada Kerajaan Pakatan Rakyat Perak keatas nombor pendaftaran AGS 10 yang diguna pakai pada Toyota Camry kegunaan rasmi Menteri Besar Perak tersebut. Terbukti sebelum ini JPJ tidak pernah jual no. pendaftaran kegunaan rasmi Menteri Besar. Kepada pembantu Khas 2 Menteri Besar Perak saudara Amran, bongkar sahaja sekiranya berlaku tuntutan pembelian nombor pendaftaran semasa pemerintah umno dulu. ..klik je..

1 comment:

  1. amk! beritahu TSKI ,chek ada tak khir toyo beli no pendaftaran kenderaan rasmi MB semasa beliau menjadi MB dulu. kalau ada bongkar saja.

    ReplyDelete

good