Apr 30, 2009

MAJLIS DAERAH KUALA LANGAT PERLU TANGANI MASAALAH PREMIS YANG MEMBANTUTKAN EKONOMI...

27 April 2009 Isnin. AMK K.Lgt bersama JKKK bt9, turut memantau kerja pemutihan penguatkuasa Majlis Daerah menjejaki premis-premis yang beroperasi dikawasan perindustrian bt9. Didapati pada hari itu, 7 buah premis yang dijejaki semuanya mempunyai masaalah kepada mengapa premis-premis itu bolih beroperasi tanpa kelulusan Majlis Daerah.

AMK KLgt merasa perkara ini terlalu penting untuk mencari penyelesaian yang terbaik, agar premis tersebut bolih beroperasi dengan beretika yang baik dan selamat.

Kalau dilihat, semua premis kilang kilang yang beroperasi di bt9 dan bt10, telah beroperasi sejak sebelum Pakatan Rakyat mengambil alih tampok pemerintahan negeri lagi. Tidak ada masaalah untuk Pegawai Majlis Daerah melaksanakan sesuatu kepada menangani menyelesaikan masaalah kerana pegawai-pegawai sedia ada tidak ditukar dan hanya Ahli majlis sahaja ditukar.

AMK KLgt tidak mahu melihat kerana ada RASUAH, pembangunan ekonomi penduduk serta kerajaan menjadi terbantut.


Gambar diatas adalah sebahagian lawatan kepremis-premis kilang untuk pemutihan drpd Pegawai Penguatkuasa serta rombongan .


keADILan

2 comments:

  1. ni lah usaha sama yg sihat diantara ahli majlis dan skuad amk klgt bersama2 Tuan penasihat sdr.Razak Halidi..syabas anda berjaya ke satu tapak....teruskan usaha sama demi masa depan rakyat KUALA LANGAT...Salam REFOMASI...REFOMASI...REFOMASI..
    AMK COOL....

    ReplyDelete
  2. Tahniah.........teruskan usaha anda lawan tetap lawan
    yang x buat kerja kita kerjakan....
    pang5 garang?????

    ReplyDelete

good