Feb 14, 2009

BAGINDA SULTAN SELANGOR, SESAL DAHULU PENDAPATAN SESAL KEMUDIAN TANGGUNG LE....

Kalau takat membuat UMNO marah hanya takat kena maki NATANG je.tapi kalau buat rakyat marhaen marah sampai mati di kutuk dan di hina. yang sebenarnya rakyat marhain tidak memerlukan sultan dan raja,tetapi sultan dan raja yang memerlukan rakyat. selama ini rakyat diam membiarkan segala kekayaan negara di bahagi oleh raja-raja dan pemimpin.rakyat diam. ingatlah...
klik

7 comments:

  1. untuk tidak mengelirukan rakyat ramai,raja-raja jangan janganlah melibatkan hal politik raja berperlembagaan.rakyat sayangkan raja-raja dengan junjung kasit.patik mohon sembah derhaka.

    ReplyDelete
  2. dari ape yg aku tgk...blog amk kuala langat ni...penipu besar le...nak kondem org2 PKR sendiri plak tu....dah le ejaan pun tak betul...blog ni mcm budak tak sekolah....tuduh org melulu...dah le OKU....hahahaha

    ReplyDelete
  3. kpd tuanku.....kalau kuasa diperoleh secara sah...rakyat terima dan diam..

    kalau secara haram seperti di perak...
    rakyat pasti bangkit....

    sila pastikan beberapa perkara...(berlaku di perak)

    mencegah adalah lebih baik dari merawat..

    ReplyDelete
  4. kpd penghantar comment ke 2....dgr cerita ini...

    kalau anak sendiri yg membuat salah..siapa yg harus mengambil tindakan? bukan org luar ibubapanya sendiri...(Bod...)
    sama berlaku dlm parti....org parti tak betul kita betulkan..

    ingat jgn asyik tahu taip comment shj...hang ada blog ke....blog apa...tgk blog seks...

    pegilah......

    abg K

    ReplyDelete
  5. pada komen-komen untuk pengtahuan, blog ni adalah blog politik. anda yg kurang faham politik harus belajar dulu.Jangan tau hentam tapi otak kosong. Pada orang yg terasa pedas, faham-faham le..
    sendiri mau ingat.

    ReplyDelete
  6. Kawanku Seorang Karkun
    Saya ada seorang kawan yang menarik cerita-ceritanya. Tetapi kadang-kadang aku pun jadi pening sebab kadang-kadang terdapat cerita-cerita yang melibatkan agama akan diceritakan tanpa memberikan sumber.

    Kebanyakan cerita-cerita ini pula akan diceritakan dengan permulaan "Ulamak pernah berkata..". Akupun dah tak larat nak nasihat dia.. Maka cerita-cerita ini dianggap sebagai hiburan dan dia masih tetap rakan aku.

    Contoh cerita-cerita adalah seperti berikut.

    1. Ulamak pernah berkata.... kalau nak buat sebarang kebaikan, perlu dibuat bermula pada hari Rabu.

    Aku tak dapat terima pendapat ini sebab jika betul kenyataan ini, lagi ramai orang akan bertangguh kerja. Bila ditanya kenapa hari Rabu, jawapannya "Dah Ulamak kata macam ni."

    2. Ulamak pernah berkata..... Tanda satu-satu buku diterima oleh Allah adalah apabila buku ini tersebar ke seluruh dunia.

    Harry Porter pun tersebar ke seluruh dunia bro.

    3. Ulamak pernah berkata.... Imam Syafie ini sangat hebat menunggang kuda sehinggakan sewaktu menunggang kuda, tangan kirinya boleh memegang telinga kiri beliau dan tangan kanan beliau boleh memegang telinga kuda tersebut.

    Aku setuju beliau memang hebat menunggang kuda. Tapi tak tahu pula cerita yang menyusul tu. Mungkin betul, mungkin tidak. Sepencarian aku, belum jumpa lagi cerita ini.

    Namun seperti yang selalu ditekankan oleh rakan baik aku (bukan rakan yang diceritakan), Ustaz Amin , APA YANG KITA TIDAK TAHU BELUM TENTU TIDAK ADA.

    Jadi dalam hal ini, AKU BELUM TAHU.

    ReplyDelete
  7. saya rasa org yg dok hentam blogger kat sini, adalah org2 umno ler, atau lebih layak masuk umno. saya setuju dgn blogger, klu ada atr ahli keluarga kita yg buat salah, sape lg yg nk betulkan kesilapan? yg harus tegur? agaknya org yg komen ni, klu anak / adik beradik dia buat maksiat pun,dia x berani tegur. Kalau ditegur, akan di anggap x syg, jadi biarkan ler.. cenggitu..

    ReplyDelete

good