Jan 8, 2009

MASANYA NASI MENJADI BUBUR

Semalam kami merasa sedih apabila menerima berita dari sahabat Jenjarum, mengatakan Tok Ketua Kampong dimarahi olih dolah sani (MP K.Lgt) yang tak tahu mengenang budi kerana AMK membuat perjumpaan dengan Ketua Kampong. Tujuan kami adalah murni dan mempunyai fakta.

Mengapa dolah sani cakap spt lidah bewak, Dia tidak menghargai kami, atas alasan apa? Perjuangan kami bukan jawatan dan glamor. Tetapi sebab setelah pengundi memberi mandat MP keADILan K.Lgt kepada dia, kerana tidak membawa sifat Islam dan suka memfitnah sesama agamanya serta berkepentingan sendiri.

Kami setelah PRU13 cuba menyelesaikan masaalah dengan cara baik dan tertutup serta laporan terperinci masaalah AMK, juga laporan polis untuk siasatan parti, telah lebih 5 bulan dihantar kepada pimpinan atasan tetapi gagal memberi jawapan dan tindakan, sekarang sudah tidak mempunyai ruang yang sesuai lagi, maka kesabaran kami telah "nasi menjadi bubur".

Cerita berpunca dari norazmi dan kuncu-kuncu cuba menjatuhkan sdr Razak sebagai ketua bahagian. Mereka membawa cerita fitnah kepada pimpinan PAS dan DAP. Beliau menggunakan berita yang tidak sahih(internet dan surat khabar yg bukan memihak keADILan) dan tidak dari mulut sdr Razak sendiri. Sebelum mereka adakan masyuarat tergempar langsung sdr Razak tidak dipanggil untuk beri penerangan yg sebenar. Mereka lebih percaya pada berita yg katanya selama ini, tidak bolih percaya berita yg ditaja umno.(KEPENTINGAN TIDAK SUCI MEREKA SEMUA BOLIH)
Kami dan sdr Razak merasa pelik kenapa mereka bertindak sebegitu dan apa yang telah dilihat sejak peristiwa itu berlaku, orang gila jawatan itu tidak bergerak sebagaimana kehendak parti.Kami ambil tindakan bersama Sdr Razak untuk bergerak dan diketehui umum.

Kami menggunakan strategi yg sdr Razak lakukan semasa beliau sebagai ketua bahagian bagi melancarkan kempin untuk kemenangan.

Kami tidak merasa terkilan kerana tidak memegang jawatan, tetapi kecewa kerana mereka tidak mengurus parti dengan baik sepertimana DSAI dan rakyat hendak. Sdr Razak merangka strategi besar untuk menang disamping ada orang dibelakangnya, tetapi kerana diafnya mereka tentang politik, inilah yang berlaku. Sekiranya mereka tidak mengaku sdr Razak bekerja kuat untuk kemenangan parti, maka mereka adalah orang yang hina disisi akidah Islam mereka.

Norazmi cuba berselindung disebalik apa yg berlaku pada dirinya yang tidak pergi membuang undi pada PRU12 lalu. Malah beliau sanggup balik kg di ner 9 pada hari itu. Sumber maklumat dari petugas PACA tempat nama beliu buang undi.

Sebab itu lah dolah yang tak tahu diuntung, cuba menangguk diair yang keruh. Jika kami mengatakan tidak suka sikap mereka, adalah lebih ramai lagi penyokong PR marah perilaku mereka.

Pada dolah pula semasa kempin ceramah di sg manggis, berjanji pada penyokong, kiranya dipilih JADI AHLIPARLIMEN, bersama ketika itu philip tan (DAP) tidak melaksanakan tanggongjawab,
berkata dia "tarik 2 kepala kami dan hentakkan". Tetapi masa itu, sdr Razak juga turut serta memberi ceramah dan memperbetulkan cakap dolah tu. Sdr Razak menasihatkan supaya kita saling tolong menolong apa yg silap diperbetulkan.

Apa yang kami coretkan adalah kelohan rakyat ramai dan juga kami bertanggungjawab sebab kami terlibat sebagai pemangkin menerajui untuk mengundi PR.

Kami sanggup terima tindakan disiplin parti tetapi biar adil serta fakta kukuh.

Serta tak salah juga, kami paparkan komen pelawat laman web kami.


Anonymous
said...

Saya orang baru PKR kecewa dengan apa yang berlaku...apa tindakan bahagian dan AMK negeri...Sepatutnya berbangga dan menyokong dengan apa yang AMK K/langat buat...bukan nak gi cantas mereka...kan nama bahagian dan parti yang naik...itupun tak boleh pikir...macamana nak jadi pemimpin...lu pikirlah sendiri..orang macam ni patut letak jawatan aje...kampung boy S'jangkang.

January 7, 2009 11:24 PM

Anonymous Anonymous said...

Lu orang AMK tak faham ke sudah kena gantung...tapi tak ape...buat aje kerja lu orang..tolong orang kampung Kuala Langat...Allah melihat ape yang lu orang buat...sama itu norazmi,dolah sani & AMK negeri, kita orang kuala langat ramai-ramai kasi gantung dia orang sama tali...he..he..he

January 8, 2009 12:12 AM

keADILan

2 comments:

  1. Orang gila kuasa buat fitnah jangan nak mengarut. semua dah tahu amk k.lgt bekerja, lebih lagi ada laman web sendiri. persoalannya perlulah buktikan surat dari negeri maupun pusat yg sah mengikut perlembagaan parti.Mana org-org MPT punya tindakan kiranya AMK salah? Maklumat yg saya tahu, disiplin parti tidak sebok dan yg sebok orang gila jawatab spt norazmi,karu,org tua din yg sombong tak tu buat kerja, dolah sani, cina sialbukan anak tempatan, satu lagi budak cabuk jonah teliang dll.Teruskan lah perjuangan tu, Yang benar akan ALLAH RESTU.Biar mereka dengan cabuk-cabuk meraka.Hambo kenal sangat dolah tu. Pak syeh bagi jawatan tim, peng, Neg tu sebenarnya uji dia, dia tak perasan yg P.Syeh sedang memerhati tingkah laku dia.Hambo masa dia kat bhg yg dia sama-sama dulu apa dia buat? TOLONG SIARKAN HAMBO SANGGUP BERDEPAN NGAN DIA.

    ReplyDelete
  2. cerita pasal dolah sani janji kalau dia dan philip tan tidak buat kerja betul-betul, tarik 2 kepala philip tan dan dollahsani hantam dia kata semasa ceramah dibilik gerakan DAP sg manggis pru12 lalu.kami tak lupa janji dia tu.Lagi satu karu, kami tak lupa kurang ajar dia terhadap dia punya banga sendiri. sekarang pun sudah bikin rasuah di MDKLGT.

    ReplyDelete

good